Oprócz nowoczesnego budynku, całego wyposażenia i specjalistycznego terapeutycznego sprzętu, LAUDAME to przede wszystkim ludzie, którzy chcą pomagać. Grono specjalistów znających się na swojej pracy i gotowych do szukania rozwiązań, jak i bieżącego udzielania pomocy.
- Beata Rusek - Dyrektor Merytoryczny
- Agnieszka Miszczak - Dyrektor Administracyjny
- Dorota Wodnicka - pedagog/terapeuta SI
- Katarzyna Szymańska - psycholog
- Monika Zawodzińska - logopeda
- Anna Kozłowska - pedagog specjalny/psycholog
- Justyna Kaczorowska - psycholog
- Agata Midak - logopeda
- Justyna Dobrowolska - logopeda/neurologopeda
- Monika Stogowska – pedagog, terapeuta SI
- Grażyna Redlisiak – pedagog/psychoterapeuta
Beata Rusek- Dyrektor Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Laudame w Łomiankach.
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, pedagog specjalny, logopeda, Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji, trener oświaty, coach, socjoterapeuta. Certyfikowany Edukator Pozytywnej Dyscypliny dla rodziców, nauczycieli i wczesnego dzieciństwa. Certyfikowany Trener Szkoły dla Rodziców i Wychowawców. Koordynator ds.edukacji w Fundacji Rozwoju Edukacji i Sportu FREiS.
Od 2015 roku pełni również funkcję dyrektora publicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nowym Dworze Mazowieckim. Od wielu lat prowadzi warsztaty wspierając rodziców i opiekunów w budowaniu z dziećmi relacji opartej na bliskości i empatii, szacunku dla dzieci i dorosłych oraz rozwijaniu ważnych umiejętności życiowych. W swojej pracy wspiera rodziców i opiekunów, aby mogli lepiej rozumieć świat, budować trwałe relacje i żyć pełnią życia. W swojej pracy czerpie z różnych podejść i nurtów, w których centrum jest szacunek do każdego człowieka.
Dyrektor Administracyjny Niepublicznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej Laudame.
O mnie:
Absolwentka studiów magisterskich na kierunku ekonomia (Katolicki Uniwersytet Lubelski) oraz studiów podyplomowych Przygotowanie pedagogiczne. Z zawodu ekonomista – audytor. Posiadam 6 letnie doświadczenie jako członek zarządu stowarzyszenia prowadzącącego integracyjną szkołę podstawową. Ukończona specjalizacja: kadry i płace, liczne kursy z dziedziny handlu międzynarodowego, kurs kierowniczy BHP oraz pierwszej pomocy pediatrycznej. Języki obce: z j. angielski (FCE University of Cambridge, English for Business London Chamber of Commerce), j. niemiecki (Deutsch als Fremdsprache Goethe Institute), j. francuski (GLLT St. Genesius – Rhode, Belgia).
Dbam o sprawy administracyjne Niepublicznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej Laudame oraz o dobrą atmosferę w naszych placówkach 🙂
Dorota Wodnicka – pedagog specjalny/terapeuta SI
O mnie:
Jestem absolwentką min. Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, WSGE w Józefowie oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. W ramach studiów I i II stopnia ukończyłam nauczanie początkowe z wychowaniem przedszkolnym oraz pedagogikę ogólną, zaś podczas studiów podyplomowych uzyskałam kwalifikacje z zakresu terapii pedagogicznej z wczesnym wspomaganiem rozwoju, oligofrenopedagogiki, wczesnego nauczania języka angielskiego oraz edukacji i terapii osób z autyzmem.
Ukończyłam:
- kurs kwalifikacyjny (zawodowy) hipoterapii
- kurs kwalifikacyjny zarządzanie oświatą
- kurs felinoterapii
ponadto liczne:
- kursy, warsztaty i szkolenia pogłębiające i poszerzające wiedzę oraz podnoszące kompetencje zawodowe (m.in. terapia ręki I i II st., TUS, trening jedzenie, PECS, terapia behawioralna w teorii i praktyce: 3-modułowy kurs bazowy, techniki SAZ w rozwijaniu mowy i komunikacji)
- kursy i szkolenia m.in. z zakresu pracy z dzieckiem z autyzmem/Zespołem Aspergera
- kursy i warsztaty z zakresu pracy z końmi z osobami niepełnosprawnymi
Obecnie pracuję nad doktoratem.
Jestem nauczycielem i pedagogiem w edukacji formalnej. Przez lata pełniłam funkcję wicedyrektora/dyrektora zespołu szkół, szkoły podstawowej oraz przedszkola. Jestem też edukatorką w edukacji nieformalnej – prowadzę warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych z zakresu edukacji międzykulturowej oraz zajęcia dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, fizyczną i dysfunkcjami rozwojowymi. Jestem czynnym hipoterapeutą.
Prywatnie lubię czytać, kocham konie i pracę z dziećmi.
Katarzyna Szymańska – Psycholog, pedagog specjalny, certyfikowany diagnosta Sali Inteligencji Stanford Binet 5, Trener Umiejętności Społecznych.
Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II w Lublinie o kierunku Psychologia Wspierania Jakości Życia na specjalizacji Psychologia Społeczna i Kulturowa oraz Psychologia Edukacji i Komunikacji. Posiadam także wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej którą zdobyłam na studiach podyplomowych na Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy oddział w Warszawie. Obecnie swoją wiedzę pogłębiam na studiach psychoterapii poznawczo-behawioralnej.
Na co dzień pracuje w placówce oświatowej gdzie pełnię rolę psychologa oraz pedagoga specjalnego. Pracuje z dziećmi ze spektrum autyzmu, niepełnosprawnością intelektualną, nadpobudliwością psychoruchową oraz z deficytami koncentracji uwagi. Prowadzę także spotkania psychoedukacyjne dla dzieci, udzielam wsparcia rodzicom, oraz pomagam w sytuacjach kryzysowych. W Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Laudame prowadzę terapię psychologiczną, zajmuje się diagnozowaniem dzieci oraz prowadzę Trening Umiejętności Społecznych.
Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Poznawczej i Behawioralnej.
Szkolenia:
- Certyfikowany Diagnosta Skali Inteligencji Stanford Binet 5
- Trener Umiejętności Społecznych
- Szkolenie – ADOS-2 – test do diagnozowania spektrum autyzmu
- Projekt edukacyjny Ministerstwa Edukacji Narodowej „Forum kadry
wspomagania oświaty”
- Szkolenie „Ocena prawidłowości zapewnienia dzieciom i młodzieży pomocy
psychologiczno-pedagogicznej”
- Szkolenie „Autyzm – zrozumieć spektrum. Zindywidualizowane spojrzenie na
ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”
- Webinar ,,Dysleksja, dyskalkulia i inne trudności – praca z młodzieżą ze SPE”
- Szkolenie „Złość i agresja ucznia wobec nauczyciela – sposoby radzenia sobie”
- Warsztat „Autoprezentacja i wystąpienia publiczne”
- Szkolenie ,,Zrozumieć dziecko z Zespołem Aspergera”
- Szkolenie ,,Rodzice są partnerami szkoły”
Monika Zawodzińska
logopeda / pedagog
O mnie:
Prywatnie mama dwójki cudownych dzieci – Alana i Poli, zawodowo – logopeda, nauczyciel szkolny i wczesnoszkolny, terapeuta pedagogiczny.
Pedagogiczną karierę zawodową zaczynałam od pracy w terapeutycznym puncie przedszkolnym dla dzieci ze spektrum autyzmu w Warszawie na stanowisku terapeuty grupowego i logopedy.
Studia licencjackie ukończyłam na kierunku „Praca socjalna” w PEDAGOGIUM Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Warszawie w 2013 roku, kontynuując naukę w tej samej uczelni ukończyłam w roku 2015 studia magisterskie na kierunku „Pedagogika-Logopedia”. Dalsze kompetencje zawodowe zdobyłam w Wyższej Szkole Gospodarki Euroregionalnej im.Alcide De Gesperi w Józefowie na kierunku ”Pedagogika-Pedagogika przedszkolna z wczesnoszkolną z terapią pedagogiczną”, uzyskując w 2020 roku tytuł magistra .
„Człowiek całe życie się uczy” , idąc w duchu tej myśli ciągle poszerzam swoja wiedzę szkoleniami i webinarami, poniżej pozwolę sobie kilka z nich wymienić:
- „PECS „ Picture Exchange Communication System-poziom I w Warszawie
- „Sensoplastyka” w Inkubator Inspiracji w Józefowie
- Warsztaty Metody Castillo Moralesa w Warszawie
- Trening Umiejętności Społecznych (Teczka Logopedy)
- Połykanie i pozycja spoczynkowa języka (Instytut doskonalenia logopedów)
- Wczesna interwencja logopedyczna w gabinecie (Cognitus)
- Diagnoza miofunkcjonalna (Teczka logopedy)
- Wibratory logopedyczne w praktyce-wskazówki do masażu logopedycznego (Cognitus)
- Diagnoza logopedyczna w praktyce –schemat dobrej diagnozy (Cognitus)
Anna Kozłowska
Pedagog specjalny / psycholog
O mnie:
Jestem pedagogiem specjalnym, absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Ukończyłam również studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego. Obecnie jestem studentką psychologii na Uniwersytecie SWPS również w Warszawie. Systematycznie podnoszę swoje kwalifikacje biorąc udział w kursach i szkoleniach. Pracowałam jako opiekunka z dziećmi w wieku między 1,5 roku – 3 lata. Jestem instruktorką Związku Harcerstwa Polskiego. Praca z dziećmi daje mi mnóstwo satysfakcji. W pracy, najważniejsze jest dla mnie indywidualne podejście do każdego dziecka.
Kursy:
Zachowania trudne u dzieci ze spektrum autyzmu – interwencja behawioralna
Justyna Kaczorowska
Psycholog, trener umiejętności społecznych
O mnie:
Jestem absolwentką studiów magisterskich na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie – kierunek Psychologia ze specjalnością Psychologia Kliniczna. Ukończyłam także studia podyplomowe na kierunkach Przygotowanie Pedagogiczne oraz Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka. W Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Laudame prowadzę zajęcia w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju oraz Trening Umiejętności Społecznych.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując początkowo jako nauczyciel wspomagający, a później jako psycholog w dwóch szkołach podstawowych. Poza pracą w Przedszkolu i Poradni Laudame jestem także hipoterapeutą oraz asystentem środowiskowym osób niepełnosprawnych.
W pracy terapeutycznej najważniejsze dla mnie jest zbudowanie relacji terapeutycznej opartej na poczuciu bezpieczeństwa i akceptacji. Podchodzę do każdego podopiecznego w sposób indywidualny. Koncentruję się na rozwijaniu mocnych stron dzieci, poszukuję ich ukrytego potencjału, bazuję na zainteresowaniach. Szczególną uwagę zwracam na budowanie pozytywnej samooceny, samodzielności i poczucia sprawczości dziecka.
Stale poszerzam swoją wiedzę i kwalifikacje, uczestnicząc regularnie w różnych szkoleniach, m.in.:
-
Terapia behawioralna: teoria i praktyka. 3-modułowy kurs bazowy – PLTB.
-
Szkolenie certyfikacyjne Skala Inteligencji Stanford Binet 5 – PTPiP.
-
Stosowana Analiza Zachowania sposobem na efektywną komunikację – szkolenie w ramach projektu “Pomagam – wiem jak!” Fundacji Scolar.
-
Diagnoza funckcjonalna dziecka z autyzmem: PEP-3-PL/VB-MAPP – Fundacja Pomoc Autyzm.
-
Trening Umiejętności społecznych – Fundacja Pomoc Autyzm.
-
AAC – komunikacja wspomagająca i alternatywna I stopień – Fundacja Pomoc Autyzm.
Agata Midak
Logopeda
Prowadzę zajęcia z zakresu diagnozy i terapii logopedycznej dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych.
W codziennych zadaniach wykorzystuję zdobyte umiejętności takie jak: dobra organizacja pracy własnej, punktualność, rzetelna diagnostyka oraz urozmaicone zajęcia.
Ukończyłam studia licencjackie na kierunku pedagogika resocjalizacyjna w Wyższej Szkole Nauk Społecznych w Warszawie. Naukę na studiach magisterskich kontynuowałam w tej samej uczelni na kierunku logopedia.
Jestem nauczycielem kontraktowym.
Doświadczenie zawodowe logopedy zdobywałam pracując w przedszkolach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz podczas odbytych staży, prowadząc m.in. logopedyczne badania przesiewowe, pełne diagnozy logopedyczne oraz terapię.
Nieustająco podnoszę kwalifikacje.
Ukończyłam:
– kursy:
- Teraputa K-Taping w logopedii.K-Taping Academy w Dortmundzie
- Terapeuta w zakresie posługiwania się znakami manualnymi i graficznymi Makaton
- Terapeuta terapii miofunkcjonalnej w logopedii
– szkolenia:
- Terapia logopedyczna online
- Elementy metody werbalno- tonalnej w logopedii
- Trening słuchowy Tomatisa jedną z metod wspomagających terapię logopedyczną
- Bilingwizm a rozwój językowy dziecka. Studium przypadku
- Funkcje motoryczne narządów mowy w diagnozie, profilaktyce i terapii logopedycznej, w szczególności seplenienia mięzyzębowego.
- AAC-alternatywne sposoby komunikacji
Justyna Dobrowolska
Logopeda/neurologopeda
Logopeda ze specjalnością neurologopedy z 13-letnim stażem. Specjalizuje się w terapii logopedycznej, a jej główne obszary to:
– wczesna interwencja logopedyczna
– wady wymowy
– opóźnienie rozwoju mowy
– niepełnosprawność intelektualna
– niedokształcenie mowy o typie afazji
Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Swoją przygodę z pracą jako logopeda rozpoczęła otwierając własną praktykę logopedyczną i pracując w przedszkolach szkole podstawowej. W tym czasie również pracowała w SP ZOZ w Kraśniku, na oddziale neurologii rehabilitacji neurologicznej oraz w placówce Luxmed. W chwili obecnej poświęca się pracy logopedycznej z małymi dziećmi w Przychodni Rehabilitacyjnej w Warszawie.
Odbyła liczne szkolenia i warsztaty związane z diagnozą i terapią neurologopedyczną dzieci, t.j.:
– terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych
– diagnoza i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych związanych z pobieraniem pokarmów i nadawaniem mowy
– elastyczny, terapeutyczny taping w logopedii
– mioterapeutyczna stymulacja zaburzeń oralnych małych dzieci
– ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego, mioterapia
– terapia manualna dla logopedów
– terapia małego dziecka z ASD
Została przyjęta na studia podyplomowe- Neurologopedia Kliniczna na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu tym samym zaczyna kolejną naukową przygodę.
Ma dwójkę dzieci, 16-letniego Miłosza i 5-letnią Laurę. W chwili obecnej mieszka w Warszawie. Interesuje się zdrowym stylem życia, alternatywnymi metodami leczenia, praktykuje jogę.
Monika Stogowska
Pedagog, terapeuta SI
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, kierunek fizjoterapia. Dodatkowo ukończyła studia podyplomowe w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku: pedagogika specjalna – edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika) oraz przygotowanie pedagogiczne.
Doświadczenie w pracy z dziećmi z zespołem Aspergera, autyzmem, wadami genetycznymi, mózgowym porażeniem dziecięcym, wadami postawy i dziećmi z prawidłowym rozwojem psychoruchowym, zdobyła pracując przez wiele lat w Fundacji Dzieciom Zdążyć z Pomocą, w Ośrodku Amicus w Warszawie. Przeprowadza diagnozy i zajęcia integracji sensorycznej, prowadzi korekcję wad postawy, terapię ręki oraz fizjoterapię neurologiczną. Pracuje z dziećmi od 2 roku życia.
Ukończone szkolenia i kursy:
Kurs Terapia Ręki I , II stopień
Integracja Sensoryczna I , II stopień
Kurs PNF
Kurs Kinesiotaping,
Kurs Zoga Therapy w Pediatrii
Szkolenie „Sensomotoryczna Terapia Widzenia”
Kurs Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz – FITS
Kurs PNF podstawowy
Podstawy terapii behawioralnej w pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (Fundacja Anny Florek Czas Dzieciństwa)
SAZ w kontekście pracy z zachowaniami niepożądanymi (Fundacja od Początku)
Seksualność dzieci, młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną i autystycznym spektrum zaburzeń (dr Izabela Fornalik)
stymulacja przedsionkowa z włączaniem aktywności wzrokowych i słuchowych (Fundacja Okno)
Diagnoza różnicowa i terapia SI dzieci z problemami komunikacyjnymi w tym ze spektrum autyzmu (Fundacja Okno)
W swojej pracy z dziećmi dużo uwagi poza rozwijaniem sfery ruchowej i sensorycznej poświęca na nawiązaniu relacji i komunikacji z dzieckiem.
W wolnych chwilach interesuje się psychologią dziecięcą, czyta książki, jeździ rowerem, koloruje zentangle. Uwielbia praktykować jogę. Jest mamą Zosi i Celinki.
Grażyna Redlisiak
Pedagog, Psychoterapeuta, Diagnosta dysleksji rozwojowej, dyskalkulii i funkcji poznawczych
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej oraz podyplomowej szkoły psychoterapii Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej. Autorka programów profilaktyczno-terapeutycznych, szkoleń i warsztatów dla rodziców oraz nauczycieli. Prowadzi Ośrodek Rozwoju, Terapii i Szkoleń AMIKUR. Przez wiele lat pracowala jako pedagog i wychowawca w szkole podstawowej. Prowadzi zajęcia ze studentami Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego z zakresu współpracy i komunikacji szkoły z z rodzicami uczniów o różnorodnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych. Jako psychoterapeutka specjalizuje się w pracy z ciałem i ruchem oraz w treningach umiejętności społecznych i interpersonalnych. W psychoterapii dzieci i młodzieży włącza system rodzinny i szkolny, które często bywają źródłem zarówno problemów jak też zasobów do uruchomienia w celu ich rozwiązania. Od kilku lat prowadzi autorskie warsztaty umiejętności wychowawczych adresowane do rodziców w sytuacji okolorozstaniowej, w tym ze skierowania przez Sąd Rodzinny i Opiekuńczy. Posiada uprawnienia diagnosty dysleksji rozwojowej, dyskalkulii I funkcji poznawczych.