LAUDAME
punkt przedszkolny
Jesteśmy grupą psychologów, logopedów, pedagogów oraz terapeutów posiadających wysokie kwalifikacje i szerokie doświadczenie w pracy z dziećmi oraz z dorosłymi, a w szczególności w pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Zdobywaliśmy doświadczenie w różnych placówkach na terenie Warszawy i całego kraju, dzięki czemu aktualnie tworzymy unikalny zespół placówek, w skład którego wchodzą:
PUNKT PRZEDSZKOLNY LAUDAME
Nasz placówka powołana została z myślą o pomocy dzieciom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Działamy „krokowo” – wytrwale i konsekwentnie, dążąc do wyznaczonego celu, analizując: Co robimy? Po co? Jak? Kiedy? Próbujemy! – Działamy wykorzystując programy terapeutyczne opierające się na skutecznych metodach oddziaływań zalecanych przez światowe organizacje. Prowadzimy indywidualnie skierowaną terapię dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Efekty naszych działań terapeutycznych przekładają się bezpośrednio na poprawę funkcjonowania naszych podopiecznych.
W trakcie zajęć dydaktycznych dużą wagę przykładamy na to, aby nasi podopieczni mieli możliwość do zdobywania nowych doświadczeń w sferze poznawczej, społecznej, językowej, artystycznej, m.in.: muzycznej, plastycznej a także rytmicznej jak również ogólnie ruchowo-zdrowotnej. Jedną z podstawowych i jednocześnie ważniejszych umiejętności, jaką staramy się wzmacniać u naszych wychowanków jest samodzielność. Z tego powodu zajęcia dydaktyczne odbywające się w placówce jaki czas pobytu dzieci w Punkcie Przedszkolnym jest zaplanowany tak, aby zapewnić jak największe szanse na rozwój właśnie tych umiejętności.
Ze względu na szczególną specyfikę pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w naszej pracy staramy się wykorzystywać różne metody, aby ułatwić naszym wychowankom poznawanie świata i uczynić go jeszcze ciekawszym.
Nasza oferta zawiera:
- zajęcia psychologiczne;
- metody Stosowanej Analizy Zachowania (elementy terapii behawioralnej);
- zajęcia pedagogiczne;
- zajęcia logopedyczne (ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne , słuchowe i fonacyjne);
- masaż logopedyczny;
- ćwiczenia kształtujące słuch fonemowy;
- ćwiczenia i zabawy logopedyczne;
- elementy Metody Krakowskiej (książeczki, układanki, sekwencje, karty pracy);
- wspomagające i alternatywne metody komunikacji (Piktogramy, PECS, systemy obrazkowe);
- logorytmikę – ruch – słuch- słowo;
- grafomotorykę w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w oparciu o PTR;
- elementy metody Dobrego Startu – M. Bogdanowicz;
- elementy metody Ruchu Rozwijającego – Weroniki Sherborne;
- Świadomość ciała, kontakt i komunikacja M. i Ch. Knill’ów;
- Terapię ręki (usprawnianie motoryki małej);
- Sensoplastykę (m.in: rzeźba, zdobnictwo, zabawy senspolastyczne),
- Pedagogikę zabawy;
- Terapię integracji sensorycznej (SI) oraz zajęcia psychoruchowe z wykorzystaniem elementów SI;
- Trening umiejętności społecznych (TUS);
- Trening emocjonalny;
- Treningi: jedzenia, czystości, samodzielności;
- Wczesne Wspieranie Rozwoju Dziecka (WWRD).