Dla każdego dziecka tworzone są Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne, które podlegają częstym aktualizacjom, zgodnie z osiąganą dojrzałością i postępami robionymi przez dziecko. Przed rozpoczęciem terapii, przeprowadzany jest test VB-MAPP, czyli ocena osiągania kamieni milowych rozwoju, ocena umiejętności językowych i społecznych. Na podstawie jego wyników, wywiadu z rodzicami, przy współpracy wielu specjalistów: logopedów, psychologów, pedagogów, nauczycieli, obserwacji indywidualnej oraz w grupie, w oparciu o mocne strony i deficyty dziecka tworzymy Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny. Określa on:
- strategię nauczania,
- zawiera ćwiczenia edukacyjne uwzględniające sfery rozwoju i poziomy wiekowe,
- wskazuje odpowiednie metody i środki do realizacji wyznaczonych celów krótkoterminowych i odległych.
Program jest realizowany przez terapeutów na zajęciach, ale jest też dostępny dla rodziców do pracy indywidualnej w domu. Współpraca z rodzicami oraz z osobami z otoczenia dziecka jest niezbędna do przeniesienia już wyuczonych umiejętności na inne środowisko.
Kompleksowy pakiet terapeutyczny obejmuje:
- terapię psychologiczno-pedagogiczną: 2-4 godziny/tygodniowo,
- terapię logopedyczną: 2-4 godziny/tyg.,
- terapię Integracji Sensorycznej: 1-2 godziny/tyg.,
- trening Umiejętności Społecznych: 20 godzin/tyg.
- realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego wg MEN dla klasy 0,
- zajęcia dodatkowe: muzykoterapia, zajęcia ceramiczne, dogoterapia: