Oprócz nowoczesnego budynku, całego wyposażenia i specjalistycznego terapeutycznego sprzętu, LAUDAME to przede wszystkim ludzie, którzy chcą pomagać. Grono specjalistów znających się na swojej pracy i gotowych do szukania rozwiązań, jak i bieżącego udzielania pomocy.
Logopeda. Absolwentka logopedii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie (Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS). Główne obszary zainteresowań to logopedia małego dziecka, m.in. badanie odruchów z głównych punktów twarzy, fizjologiczne uwarunkowania rozwoju mowy dzieci w pierwszym roku życia, wczesne wspomaganie rozwoju do 36. miesiąca życia, logopedyczne badania przesiewowe dzieci przedszkolnych, szeroko pojęta profilaktyka logopedyczna, diagnozowanie dzieci zagrożonych dysleksją. Praktyki zawodowe odbywała m.in. na oddziale noworodkowym w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. Prof. W. Orłowskiego w Warszawie – badanie noworodków pod kątem biologicznych uwarunkowań rozwoju mowy. Ponadto doświadczenie zawodowe zdobywała w warszawskich Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych, Przedszkolach, Integracyjnym nr 45 i Specjalnym nr 249 w Warszawie, w żłobkach i przedszkolach współprowadząc badania przesiewowe dzieci w trzecim roku życia i starszych z uwzględnieniem deficytów w obrębie funkcji wzrokowych i słuchowych. Praktyki zawodowe w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie i na Oddziale Rehabilitacji Neurologicznej w Centrum Kompleksowej Rehabilitacji w Konstancinie.
Posiada Kwalifikacje Pedagogiczne do pracy nauczycielskiej zdobyte w Studium Pedagogicznym Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Współpracuje z „Przedszkolem Tosi i Franka” i Polsko-Niemiecką Szkołą Spotkań i Dialogu w Warszawie.
Terapeuta Integracji Sensorycznej – ukończyła studia podyplomowe w zakresie Integracji Sensorycznej uzyskując od Centrum Integracji Sensorycznej CIS wraz z Wyższą Szkołą Edukacja w Sporcie uprawnienia Terapeuty i Diagnosty Integracji Sensorycznej, psycholog, Terapeuta Ręki oraz Terapeuta Integracji Bilateralnej (programu terapeutycznego stworzonego przez Sheila Dobie OBE zachęcający mózg do bardziej efektywnego i szybszego przetwarzania bodźców. Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom dzieci uczą się poznawać prawidłowe wzorce ruchowe, odnajdywać położenie swojego ciała w przestrzeni i poznawać schemat swojego. Poprawie ulega równowaga statyczna i dynamiczna, kontrola postawy ciała, współpraca między półkulami, a także współpraca ciała w obrębie góra/dół, lewo/prawo, przód/tył, pamięć sekwencyjna i planowanie ruchu, następuje automatyzacja ruchu, jest możliwa wielozadaniowość oraz poprawa funkcji fizycznych, umiejętności poznawczych, percepcji, dyskryminacji, uwagi oraz pamięci). W terapii łączy elementy różnych metod w zależności od potrzeb dziecka.
Prywatnie mama 9 letniej Julii i 7 letniego Mateusza.
Uczestniczyła m.in. w szkoleniach:
Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (MFDR) prowadzonym przez wybitną niemiecką neurolog dr Marita Gehrke uzyskując certyfikat pozwalający na badanie dzieci metodą MFDR . Jest to uznawana na całym świecie metoda wczesnej diagnostyki stosowana do wieloaspektowej oceny rozwoju psychoruchowego dzieci w wieku od pierwszego miesiąca życia do szóstego roku życia. Służy do wczesnego wykrywania zaburzeń w zakresie percepcji, rozwoju mowy, kontaktów społecznych oraz funkcji ruchowych.
MNRI Terapia Neurotaktylna
Terapia Taktylna proponuje techniki terapeutyczne, które wpływają na rozwój funkcji półkul i kory mózgowej, śródmózgowia i tylnych partii mózgu.
Współdziała ona z Neurosensoryczną integracją odruchów dr S. Masgutovej.
W czasie terapii stosuje się specjalne techniki stymulacji, które pobudzają oraz przygotowują receptory skóry do prawidłowego odbioru bodźców sensoryczno-motorycznych pochodzących z otoczenia, zwiększają świadomość ciała i regulują reakcje mózgu na informacje pochodzące ze skóry i mięśni. Metoda działa relaksująco i wyciszająco na układ nerwowy oraz obniża poziom stresu.
Celem terapii jest uruchomienie naturalnych mechanizmów rozwoju i samoregulacji organizmu. Terapia obejmuje optymalizację funkcjonowania systemu dotykowego oraz układu nerwowego. Pośrednio wpływa również na stymulację układu hormonalnego oraz wspomaga funkcjonowanie układu limfatycznego. Terapia Taktylna jest skutecznie wykorzystywana zarówno u dzieci, jak i dorosłych podczas pracy z: porażeniami mózgowymi, zespołami genetycznymi, FAS, zaburzeniami ze spektrum autyzmu(ASD, AS), zachowaniami agresywnymi, lękami i fobiami, opóźnieniami w rozwoju umysłowym, nadpobudliwością psychoruchową(ADHD), ADD, trudnościami w nauce, obniżoną motywacją, dysleksją, zaburzeniami mowy, dziećmi nienadarzającymi oraz zaburzeniami integracji sensorycznej.
MNRI Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych
Neurosensoryczna integracja odruchów wg dr S. Masgutovej to program ukierunkowany na przywrócenie możliwości rozwoju neurosensomotorycznego oraz na integrację motoryki pierwotnej, układów koordynacji, a także umiejętności w celu zapewnienia optymalnego funkcjonowania, rozwoju i nauki. Skierowany jest na aktywację schematów odruchów i pobudzenia naturalnych zasobów, samoregenerującej się siły pamięci genetycznej oraz prawidłowego funkcjonowania układu sensorycznego i motorycznego. To osiągnięcie pociąga za sobą następstwa w realizacji wszystkich możliwości w obrębie przetwarzania zmysłowego, umiejętności ruchowych, możliwości poznawczych, rozwoju emocjonalnego i osobistego.
Pomoc Nauczyciela – prywatnie mama dwóch wspaniałych synów, którzy pokazali świat, o którym człowiek zapomniał z racji wieku. Absolwentka Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu Wydział Zamiejscowy w Chorzowie na kierunku Finanse i Administracja Samorządowa. Już w czasie studiów zdobywała doświadczenie w pracy z dziećmi w Przedszkolu Miejskim nr 11 w Świętochłowicach. Po ukończonych studiach podjęła pracę w Sądzie Rejonowym w Warszawie w II Wydziale Karnym. Następnie praca zastępcy kierownika w Firmie Kurierskiej „Opek” w Łomiankach. Były to wyzwania dające dużo satysfakcji ale przede wszystkim uczące pracy pod presją czasu, skupienia i dokładności. Jednak pasją i zamiłowaniem zawsze była praca z dziećmi.
Psycholog. Absolwentka psychologii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Podczas studiów magisterskich zdobywała doświadczenie prowadząc warsztaty edukacyjne dla najmłodszych. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje poprzez uczestnictwo w różnego rodzaju kursach i szkoleniach. W pracy stawia na indywidualne podejście i szczególne potrzeby każdego dziecka. Absolwentka szkoły muzycznej w klasie fortepianu, chętnie łączy swoje pasje- psychologię oraz muzykę. W pracy terapeutycznej wykorzystuje elementy muzykoterapii.