Diagnoza gotowości szkolnej ma na celu ustalenie, czy dziecko 5,6 letnie osiągnęło już poziom rozwoju, który pozwoli mu sprostać obowiązkom szkolnym. Wyniki tego badania pomogą rodzicom podjąć decyzję o tym czy umieścić dziecko w klasie 0 czy klasie I.
Diagnoza gotowości szkolnej składa się z:
Diagnoza gotowości szkolnej
- oceny rozwoju poznawczego, czyli oceny takich funkcji jak: uwaga, pamięć, percepcja orientacja w schemacie ciała, myślenie
- oceny rozwoju emocjonalno-społecznego czyli umiejętności nawiązywania kontaktu, kontroli emocji, adekwatnego reagowania, radzenia sobie z porażką, motywacji do podejmowania wysiłku intelektualnego.
I spotkanie – rozmowa z rodzicami i dzieckiem, badanie (czas trwania 1,5- 2 godzin).
II spotkanie – omówienie z rodzicami wyników badania (czas trwania 0,5-1 godziny).