Konsultacja psychologiczno – pedagogiczna to spotkanie rodziców i dziecka z psychologiem, terapeutą pedagogicznym. Celem spotkania jest określenie problemu związanego z:
Konsultacja pedagogiczna
- dojrzałością szkolną
- ryzykiem dysleksji
- dysleksją, dysortografią, dysgrafią, dyskalkulią.
Zgłoś się do nas, jeśli:
- zastanawiasz czy Twoje pięcio- lub sześcioletnie dziecko jest gotowe do podjęcia obowiązku szkolnego (ocena dojrzałości szkolnej)
- Twoje dziecko rozpoczynając naukę ma trudności z czytaniem, pisaniem i liczeniem (ocena ryzyka dysleksji)
- Twoje dziecko ma trudności z czytaniem, poprawnym pisaniem, opanowaniem tabliczki mnożenia (diagnoza dysleksji)
Terapia pedagogiczna. Istota terapii pedagogicznej sprowadza się do korekcji, czyli usprawniania zaburzonych funkcji poznawczych i ruchowych dziecka oraz ich współdziałania, a także do kompensacji – usprawniania funkcji dobrze rozwijających się celem wspomagania tych słabiej funkcjonujących lub częściowego ich zastępowania. Celem terapii pedagogicznej jest stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka i usprawnianie funkcji ważnych w procesie uczenia się czytania i pisania:
- wzrokowo – przestrzennych, to jest skupiania uwagi wzrokowej, spostrzegania i pamięci
- wzrokowej, spostrzegania przestrzeni
- słuchowo – językowych, to jest skupiania uwagi słuchowej, spostrzegania i pamięci
- słuchowej dźwięków mowy oraz funkcji językowych
motorycznych, to jest sprawności manualnej i ogólnego rozwoju ruchowego dziecka - współdziałania ze sobą funkcji (koordynacja wzrokowo-ruchowa podczas pisania, wzrokowo-słuchowa podczas czytania, itp.)
Sesje terapeutyczne to regularne spotkania, które mają stałą częstotliwość i są prowadzone zawsze przez tego samego terapeutę. Czas trwania całej terapii pedagogicznej uzależniony jest od głębokości zaburzenia, od rodzaju zaburzonej funkcji a także od motywacji i indywidualnych możliwości dziecka. Spotkania indywidualne trwają na ogół 50 min.